چه صنایعی که از خدمات لجستیک طرف سوم نفع می‌برند؟

چه صنایعی که از خدمات لجستیک طرف سوم نفع می‌برند؟

شرکت‌های لجستیک طرف سوم برای کمک به افزایش کارآمدی لجستیک و سودآوری بیشتر صنایع به وجود آمده اند. آنها موجودی‌ها را مدیریت می‌کنند، انبارداری و بسته بندی انجام می‌دهند و محصولات را در سریع‌ترین زمان ممکن از یک مکان به مکان دیگر ارسال می‌کنند.

صنایع متعددی می‌توانند از خدمات شرکت‌های لجستیکی طرف سوم بهره مند شوند. منافع 3PL‌ها برای بخشی صنایع کاملا واضح و آشکار است ولی در بعضی موارد ممکن است چندان آشکار نباشند.

در این مطالب فهرستی از صنایعی که از خدمات 3PL چه آشکار و چه پنهان نفع می‌برند آورده شده است.

صنایع تولید لوازم الکترونیکی

رایانه‌ها، تبلت‌ها، مانیتورها، تلویزیون‌ها و هر نوع وسیله الکترونیکی دیگر در حین حمل و نقل نیاز به توجه ویژه‌ای دارند. این تجهیزات دستگاه‌های بسیار گران‌قیمتی هستند که سبب می‌شود به اهداف اصلی برای سرقت تبدیل شوند. تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی می‌خواهند این اطمینان را داشته باشند که محصولاتشان دست نخورده به مقصد می‌رسد.

مسئله دیگر در حمل و نقل لوازم الکترونیکی، شرایط حمل آنهاست. عملکرد لوازم الکتریکی در صورتی که در معرض دمای شدید و رطوبت قرار گیرند کاهش پیدا می‌کند. اگر تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی لجستیک خود را به یک 3PL کارآمد و قابل اعتماد برون سپاری کنند اطمینان خواهند داشت که این تجهیزات با یک تریلر تمیز و خشک، با نظارت پیشرفته و کاملا سالم به مقصد خواهند رسید.

صنایع پزشکی

در صنعت پزشکی، وقتی صحبت جابجایی دستگاه‌ها و نمونه‌ها از مکانی به مکان دیگر می‌شود، در واقع صحبت از زندگی شده است. بسیاری از این اقلام باید با دقت حمل شوند تا از شکستگی یا ریختن آن جلوگیری شود و برخی از آنها نیاز به کنترل دقیق دما و رطوبت دارند. یک 3PL کارامد تجربه حمل و نقل اقلام شکننده را دارد تا ضمن حفظ سرعت تحویل، از آسیب آنها جلوگیری کند.

تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی

تولیدات آرایشی، بهداشتی و دارویی مقررات حمل و نقل سختگیرانه‌ای دارند. آنها معمولاً به دما حساس هستند و نیاز به نگهداری و جابجایی با شرایط دمایی خاص دارند. بسیاری از آنها در ظروف شیشه‌ای قرار می‌گیرند، معمولا کوچک هستند و در صورت عدم نگهداری درست امکان شکستن آنها وجود دارد.

علاوه بر این لوازم آرایشی و دارویی، چه به صورت مواد اولیه و چه به عنوان کالای نهایی ارزش بالایی دارند و هدف سارقان هستند و امنیت محموله‌ها در صنعتی که محصولات کوچک با ارزش نقدی بالا تولید می‌کند بسیار مهم است.

ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم نیازهای این صنعت را به خوبی برآورده می‌کند. انبارداری مناسب و بسته بندی اصولی سبب حفظ ارزش محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی می‌شود و امکان کنترل موجودی را به راحتی ممکن می‌کند. حمل و نقل اصولی با کامیون‌های کنترل کننده دما هم سبب حفظ کیفیت محصولات تا زمان تحویل می‌شود.

صنعت خرده فروشی

از آنجایی که رقابت و نیاز به سودآوری از دغدغه‌های همیشگی صنعت خرده فروشی است، لجستیک شخص ثالث می‌توان فواید بسیاری برای آن داشته باشد. وقتی تعداد زیادی خرده فروش وجود دارند که محصولات مشابهی را می‌فروشند، رقابت شدید است و جایی برای اشتباه نخواهد بود. اینجاست که حتی یک دقیقه تاخیر در ارائه محصول می‌تواند ضررهای زیادی به همراه داشته باشد و 3PL می‌تواند تمام این دغدغه‌ها را برطرف کند.

از طرف دیگر به لطف انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط انبارداری 3PL، فروشگاه‌های فصلی می‌توانند فضای انبار خود را در برای نگهداری خارج از فصل افزایش دهند و زمانی که محصولات به فروش رفتند فضای انبار خود را کاهش دهند.

صنایع ساختمان سازی

پروژه‌های ساختمانی بزرگ به مواد زیادی نیاز دارند که اغلب آنها از انبار فروشنده‌‌های متعدد تامین می‌شوند. استفاده از 3PL برای حمل چوب، کفپوش و سایر موارد، تضمین می‌کند که تجهیزات به موقع، با هم و تا حد امکان بدون آسیب به محل ساخت و ساز برسد. این باعث می‌شود پروژه‌های ساختمانی با هزینه کمتری اجرا شوند و مشتریان راضی‌تر باشند.

سازندگان ماشین آلات صنعتی

وقتی صحبت از حمل و نقل ماشین آلات صنعتی می‌شود، اندازه استانداردی وجود ندارد. این ماشین آلات با توجه به کاری که ارائه می‌دهند در اندازه‌های مختلف وجود دارند و اغلب سنگین هستند. به همین دلیل حمل و نقل آنها باید با ایمنی بالا انجام گیرد. یک 3PL با تجربه زنجیر، تسمه و تجربه لازم را برای ایمن سازی حمل و نقل چنین ماشین‌های سنگینی را دارد.

صنعت رستوران‌داری

صنعت رستوران‌داری یکی دیگر از صنایعی است که نیازهای ویژه‌ای برای تهیه لوازم و تجهیزات خود دارد. بیشتر مواد غذایی که به رستوران‌ها تحویل داده می‌شوند نیاز به حمل در شرایط دمایی خاص دارند. یک 3PL با تامین کنندگان منطقه همکاری می‌کند تا تازه‌ترین مواد را دریافت کند و آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن با کامیون‌های یخچال‌دار حمل کند تا کیفیت و طعم حفظ شود.

سخن پایانی

لجستیک طرف سوم طیف گسترده‌ای از فرایندها را برای پشتیبانی از زنجیره تامین ارائه می‌دهد، 3PL زیرساخت‌ها، فناوری، تخصص و پشتیبانی لازم را برای رقابتی ماندن و برآورده کردن انتظارات مشتری در مورد حمل‌ونقل سریع و مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

اگر به فکر مشارکت با یک شرکت لجستیک طرف سوم هستید، صنعت خود را در نظر بگیرید. نیاز‌های لجستیکی شما چیست؟ چه نوع محصولاتی را ارسال می‌کنید؟ آیا محصولات شما نیازها یا مقررات خاصی دارند؟

تقریباً هر صنعتی می‌تواند از 3PL استفاده کند اما آنچه اهمیت دارد انتخاب ارائه دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم با کیفیت است که تمام نیازهای شما را برآورده کند. یکی از کارآمدترین ارائه‌دهندگان خدمات لجستیکی در ایران شرکت رابین لجستیک است که خدمات تخصصی لجستیکی 3PL و 4PL ارائه می‌دهد. این شرکت از طریق ارائه خدماتی از قبیل انبارش، لیبل زنی، بسته بندی، حمل و نقل، کنترل موجودی، برنامه‌ریزی موجودی کالا، توزیع مویرگی و تخصصی منطبق با استانداردهای جهـانی مزیت رقابتی پایدار برای مشتریانش ایجاد خواهد کرد.

برای استفاده از خدمات رابین لجستیک کافی است درخواست خود را در بخش درخواست خدمات ثبت کنید تا کارشناسان ما برای هماهنگی با شما تماس بگیرند.

 

منابع:

https://www.dtsone.com/industries-that-can-benefit-from-third-party-logistics/

https://cannonhill.net/6-industries-use-3pls-improved-efficiency-profitability/

https://3pllinks.com/8-industries-can-benefit-third-party-logistics-services/

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.