تأثیر برون سپاری لجستیک شخص ثالث بر صنعت FMCG

تأثیر برون سپاری لجستیک شخص ثالث بر صنعت FMCG

در چند سال اخیر صنعت خرده فروشی برای افزایش قدرت رقابت خود در زمینه کاهش قیمت و بهبود ارائه خدمات به شدت تحت فشار هستند. آنها این فشار را به تامین کنندگان خود به خصوص تولیدکنندگان کالاهای تند مصرف (FMCG) منتقل می‌کنند.

برای شرکت‌های FMCG کوچک و متوسط (SME ) ، این فشار چندین برابر است زیرا آنها با شرکت‌هایی رقابت می‌کنند که زیرساخت‌ها و منابع لازم برای پاسخگویی به تقاضای خرده فروشان را دارند.

در چنین فضای رقابتی شرکت‌های کوچک و متوسط FMCG بخش اعظمی از لجستیک خود را مانند توزیع، منبع‌یابی، حمل و نقل، انبارداری و خدمات تکمیلی به ارائه‌دهندگان خدمات لجستیکی طرف سوم (3PL) برون سپاری می‌کنند.

اینکه برون سپاری لجستیک به 3PL‌ها چه مزایایی برای صنعت FMCG دارد را این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صرفه جویی در مقیاس

صنعت FMCG یک صنعت بسیار حساس به قیمت است و مصرف‌کنندگان معمولاً مارک‌هایی را انتخاب می‌کنند که بالاترین ارزش را به ازای پول به آنها ارائه می‌دهند؛ بنابراین 3PL‌ها می‌تواند به طور باورنکردنی برای شرکت‌هایی که هدف آنها جذب مصرف‌کنندگان جدید است، مفید باشد.

با مشارکت با شرکت لجستیکی طرف سوم شرکت‌های FMCG کوچک و متوسط می‌توانند به سرعت از منطقه محلی خود خارج شده و وارد بازارهای بزرگ‌تر و کل کشور شوند. با کمک 3PL آنها می‌توانند به اندازه کافی چابک شوند تا افزایش میزان تقاضا را با جریان مداوم عرضه برآورده کنند.

صرفه جویی در زمان و انرژی

برای کسب و کارها آسان است که باور کنند می‌توانند همه کارها را خودشان انجام دهند اما تصور کنید بخش تامین و توزیع شرکت‌های FMCG باید به طور مداوم به دنبال قیمت‌ها، بررسی تقاضا و محاسبات مرتبط با آن باشند. این بررسی‌ها بسیار زمان بر است و نیاز به نیروی کار زیادی دارد.

اما FMCGها می‌توانند همه این وظایف را به یک 3PL باتجربه مانند رابین لجستیک برون سپاری کنند و تمرکز و انرژی خود را به سایر جنبه‌های تجاری که ارزش افزوده بیشتری را ارائه می‌دهند، اختصاص دهند.

کاهش هزینه‌های انبارداری با استفاده از کراس داکینگ

کراس داکینگ مزایای متعددی مانند هزینه‌های ذخیره‌سازی کم، آسیب کمتر محصولات به دلیل جابه‌جایی کمتر مواد و غیره دارد. نه تنها هزینه‌های مربوط به ذخیره‌سازی، حمل و نقل و نیروی کار را کاهش می‌دهد، بلکه موجودی و زمان تحویل را نیز کاهش می‌دهد. با این حال شرکت‌های FMCG اغلب منابع و سیستم‌های مناسبی برای اجرای کراس داکینگ را ندارند و از 3PL‌ها برای این امر استفاده می‌کنند.

رابین لجستیک در خصوص توزیع و ارسال سفارشات فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور ، با استفاده از این راهکار برای تامین کنندگان خود ایجاد ارزش می نماید.

مشارکت با 3PL باتجربه برای به دست آوردن مزیت رقابتی

رقابت برای شرکت‌های FMCG ، به خصوص شرکت‌های متوسط و کوچک، به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است. در چنین شرایطی تخصص و پشتیبانی خارجی می‌تواند کمک کند تا زنجیره تامین به طور موثرتری اداره شود و قدرت رقابت افزایش پیدا کند. 3PL‌ها همان پشتیبان‌ها هستند که می‌توانند با ارائه زیرساخت‌های سطح بالا نقشی بسیار استراتژیک برای شرکت‌های FMCG ایفا کنند.

اما پیدا کردن یک 3PL کارآمد و با تجربه کار آسانی نیست. لازم است تا درباره انواع ارائه‌دهنده‌های خدمات لجستیک طرف سوم تحقیق کنید و مناسب‌ترین را برای خودتان انتخاب کنید ولی به طور حتم می‌توانید برای خدمات لجستیکی مدنظرتان به رابین لجستیک اعتماد کنید.

رابین لجستیک شرکت ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی کارآمد و موفق در ایران است که با شناخت نیازها و دغدغه‌های صاحبان کالا و مشکلات و چالش‌های انبارش و حمل و نقل سعی بر ایجاد ارزش افزوده برای صاحبان کالا دارد.

این شرکت به واسطه استانداردسازی فرایندهای عملیاتی و مکانیزه نمودن این فرایندها بر بستر IT، خدمات لجستیک قابل قبولی را به صاحبان کالا ارائه می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر با از طریق بخش تماس با ما با مشاوران رابین لجستیک در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.