چه زمانی باید ارائه دهنده خدمات لجستیک را تغییر داد؟

چه زمانی باید ارائه دهنده خدمات لجستیک را تغییر داد؟

چه زمانی باید ارائه‌دهنده خدمات 3PL را تغییر داد؟

انتخاب 3PL مناسب کار آسانی نیست و معمولا شرکت‌ها هنگامی که با یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیک طرف سوم شراکت می‌کنند، قصد ندارند شراکت موقتی داشته باشند. اما گاهی آنها وعده‌های خود را عملی نمی‌کنند و خدماتی که ارائه می‌دهند چیزی نیست که مورد انتظار بود. شراکت با 3PL اشتباه یعنی تلف کردن سرمایه و وقت. در این شرایط بهترین کار سوییچ کردن به یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی دیگر است.

تغییر 3PL هر چند که بخش اعظمی از مشکلات را حل می‌کند ولی تصمیمی حیاتی و پرچالش است به همین دلیل لازم است تا بدانید آیا واقعا زمان تغییر ارائه‌دهنده خدمات لجستیک طرف سوم شما وجود دارد یا خیر. همراه ما باشید.

چرا باید ارائه‌دهنده خدمات 3PL را تغییر دهید؟

ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی که با کسب و کار شما هماهنگ نیست، می‌تواند در سطوح مختلف به شرکت شما آسیب برساند. با توجه به شرایط رقابتی شدیدی که در بازار کسب و کار امروزی وجود دارد هر اشتباه کوچک می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. پس اگر با نشانه‌های زیر روبه رو شدید، زمان تغییر 3PL رسیده است.

اگر به طور مدام مرتکب اشتباه می‌شود

ارائه‌دهنده خدمات لجستیک شخص ثالث باید امنیت، دقت و سرعت را فراهم کند. اگرچه وجود خطا اجتناب ناپذیر است ولی 3PL مناسب باید میزان این اشتباهات را به حداقل برساند و بتواند در صورت بروز خطا آن را جبران کند. اگر آنها کار خود را به درستی انجام ندهند، شهرت برند شما خدشه دار خواهد شد، چون مشتری شما را می‌شناسد. پس در صورت وجود شکایت متعدد در زمینه لجستیک از طرف مشتریان به فکر تغییر شریک لجستیکی خود باشید.

اگر با پیشرفت‌ها همگام نیست

کسب و کارها دائماً در حال تکامل است. یک 3PL باید راه‌های جدیدی را برای سرعت بخشیدن به فرآیندها، اتوماسیون وظایف و بهبود دقت سفارش به کار گیرد. اگر ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی شما از زمانی که کار با آنها را شروع کرده‌اید، فناوری، عملیات، خدمات و امکانات خود را تغییر یا گسترش نداده، زمان تغییر این 3PL فرارسیده است.

اگر خدمات پشتیبانی ارائه نمی‌دهد

توانایی رسیدگی به مرجوعی‌ها، مبادله و بازپرداخت به اندازه انجام سفارش مهم است . این خدمات را همه 3PLها ارائه نمی‌دهند. پس اگر به پشتیبانی فنی بیشتری نیاز دارید احتمالا باید به فکر تغییر 3PL خود باشید.

اگر امکان افزایش مقیاس آن وجود ندارد

اگر حجم سفارش شما به طور تصاعدی در حال افزایش است و 3PL فعلی شما نمی‌تواند سفارشات شما را مدیریت کند یا به شما در پیشرفت و توسعه در بازارهای جدید کمکی نمی‌کند، وقت آن رسیده است که به فکر ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی دیگری باشید که توانایی کافی برای مدیریت موجودی فعلی و موجودی آتی شما داشته باشد.

اگر تکنولوژی آنها منسوخ شده است

ارائه‌دهنده 3PL که انتخاب می‌کنید باید نرم‌افزار مدیریت سفارش را داشته باشد تا به شما اطلاعاتی درباره هر سفارش، از لحظه دریافت تا لحظه تحویل، ارائه دهد. از آنجایی که در حال ارتقاء هستید، مطمئن شوید که نرم افزار آنها می‌تواند همراه با پیشرفت شما به روز شود. اگر اینطور نیست لازم است تا تغییری در شرکت ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی خود دهید.

اگر هزینه دریافتی آنها زیاد است

یکی از دلایل اصلی برای برون سپاری به 3PL این است که هزینه‌های لجستیکی خود را کاهش دهید. اگر ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی شما به طور مداوم هزینه ارائه خدمات خود را افزایش می‌دهد، یا کیفیت و میزان خدماتی که ارائه می‌دهد متناسب با هزینه‌ای دریافتی آنها نیست؛ به دنبال یک شریک تدارکات شخص ثالث دیگر باشید.

اگر برقراری ارتباط با آنها مشکل است

اگر در برقراری ارتباط با 3PL مشکل دارید و آنها فوراً به هر مشکل یا سؤالی که دارید پاسخ نمی‌دهد، به نگرانی‌های شما رسیدگی نمی‌کنند و به طور کل شما پشتیبانی و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنید، به فکر تغییر باشید.

در انتخاب 3PL جایگزین دقت کنید

• این ارائه‌دهنده خدمات لجستیک طرف سوم چه تفاوتی با 3PL فعلی دارد؟

• آیا می‌تواند مقیاس خود را همزمان با رشد کسب و کار شما تغییر دهد؟

• آیا فناوری آنها همگام با پیشرفت‌های شما به روز می‌شود؟

• چگونه نرم افزار‌های آنها به بهبود کسب و کار شما کمک می‌کند؟

• چند مرکز توزیع دارند و این مراکز در کجا قرار دارند؟

• آیا آنها می‌توانند برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تسریع در تحویل، از چندین مکان ارسال انجام دهند؟

• آیا هزینه‌های آنها با خدماتی که ارائه می‌دهند مطابقت دارد؟ • آیا پشتیبانی‌های لازم را به شما و مشتریانتان ارائه می‌دهند؟

در صورتی که جواب این سوالات مثبت بود، آن 3PL بهترین انتخاب برای شما است.

معرفی یک 3PL کارآمد

پیدا کردن 3PL کارآمد به عنوان شریک خدماتی می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید و برند خود را روز به روز توسعه دهید. آنچه از یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی کارآمد انتظار می‌رود ارائه خدمات تخصصی و پشتیبانی عالی با استفاده از نرم افزارهای به روز و پیشرفته است.

رابین لجستیک یکی از ارائه‌دهندگان خدمات لجستیکی طرف سوم در ایران است که با استاندارد سازی فرایندهای عملیاتی و مکانیزه نمودن این فرایندها بر بستر IT، خدمات لجستیک قابل قبول و مناسبی را به مشتریانش ارائه می‌دهد. رابین لجستیک از طریق ارائه خدماتی از قبیل انبارش، لیبل زنی، بسته بندی، حمل و نقل، کنترل موجودی، برنامه‌ریزی موجودی کالا، توزیع مویرگی و تخصصی منطبق با استانداردهای جهـانی مزیت رقابتی پایدار برای مشتریانش ایجاد خواهد کرد.

برای استفاده از خدمات رابین لجستیک و دریافت اطلاعات بیشتر کافی است درخواست خود را در بخش درخواست خدمات ثبت کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و شما را از مزیت‌های شراکت با رابین لجستیک آگاه خواهند کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.