هشت نکته برای انتخاب شرکت حمل و نقل

هشت نکته برای انتخاب شرکت حمل و نقل

نکات کلیدی برای انتخاب شرکت حمل و نقل کارآمد

آنچه از یک شرکت حمل و نقل انتظار می‌رود ارائه بهترین خدمات با مناسب‌ترین هزینه و در بهینه‌ترین زمان ممکن است. چنین شرکتی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و شما باید برای انتخاب چنین شرکتی نکات خاصی را مدنظر داشته باشید. هشت نکته‌ای که در ادامه مطرح می‌کنیم به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشید.

قابلیت اطمینان

هنگام انتخاب یک شرکت حمل و نقل، باید قابلیت اطمینان شرکت را ارزیابی کنید. یک راه عالی برای تعیین قابلیت اطمینان، بررسی سطح سرویس خدمات است. اگر سطح سرویس بالا باشد، یعنی این شرکت خدمات قابل اعتمادی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

از آنجایی که شما برای حفظ مشتریان خود، به خدمات حمل و نقل قابل اعتماد نیاز دارید، برای کسب و کار شما بهتر است یک شرکت لجستیکی با service Level بالاتر را انتخاب کنید. ممکن است انتخاب شرکتی با قابلیت اطمینان کم، در ابتدا هزینه کمتری برای شما داشته باشد ولی با توجه به اینکه در بلند مدت سبب از دست رفتن مشتریان شما می‌شود، آسیب‌های مالی قابل توجهی به شما وارد می‌کند.

هزینه‌ها

یکی دیگر از عواملی که باید در انتخاب شرکت حمل و نقل در نظر بگیرید، هزینه است. با وجود این که انتخاب ارزان‌ترین شرکت وسوسه‌انگیز است، ولی معمولا بهترین گزینه برای کسب و کار شما نیست. برای انتخاب بهترین شرکت حمل و نقل برای کسب و کار خود، باید هزینه و کیفیت خدمات را با هم در نظر بگیرید.

شرکت‌های لجستیکی ارزان معمولا بهترین خدمات را ارائه نمی‌دهند و انتخاب آنها در دراز مدت مضر است. ارائه خدمات ضعیف می‌تواند باعث استرس غیرضروری برای کسب و کار و کارمندان شما، نارضایتی مشتریان، آسیب به اقلام و موارد دیگر شود.

مقاصد حمل و نقل

برای انتخاب شرکت حمل و نقل باید به مقاصد مدنظرتان دقت کنید. اگر می‌خواهید محصولات خود را به موقع به فروشگاه های زنجیره ای ارسال کنید، باید شرکت لجستیکی را انتخاب کنید که این خدمات را ارائه می‌دهد. مطمئن شوید که شرکت لجستیکی مدنظر شما امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال محصولات به مقاصد مختلف را دارد.

 انواع محصولات

قبل از انتخاب شرکت حامل، باید انواع محصولاتی که می‌فروشید را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر محصولات شما خطرناک یا شکننده هستند، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت مدنظرتان، حمل و نقل این کالاها را انجام می‌دهد یا خیر، چون برخی از شرکت‌های حمل و نقل از ارسال اقلامی که خیلی شکننده یا گران هستند خودداری می‌کنند. علاوه بر این حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی، مواد خطرناک، اقلام شکننده و گران قیمت همگی دشوار است، بنابراین مطمئن شوید که شرکت طرف قرارداد شما امکانات لازم برای حمل این اقلام را داشته باشد.

شهرت شرکت لجستیکی

شهرت یک شرکت حمل و نقل عموماً راهی عالی برای تعیین این است که آیا شرکت حمل و نقل برای تجارت شما مناسب است یا خیر. اگر شرکتی شهرت بدی دارد، به طور قطع انتخاب خوبی نخواهد بود. شهرت بد نشان می‌دهد که شرکت حمل و نقل خدمات باکیفیت و قابل اعتماد برای مشتریان خود ارائه نمی‌دهد. اما یک شرکت لجستیکی کارآمد با شهرتی درخشان مانند شرکت رابین لجستیک می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب باشد.

خدمات ردیابی

بسیاری از مشتریان از ردیابی بسته‌های خود لذت می‌برند، بنابراین بهتر است ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی را انتخاب کنید که خدمات ردیابی ارائه می‌دهند. خدمات ردیابی به مشتریان این امکان را می‌دهد که از مکان بسته‌های خود، زمان‌های تخمینی تحویل و تأخیر احتمالی مطلع شوند.

خدمات ردیابی نه تنها برای مشتریان بلکه برای کسب و کار شما نیز مفید است. با خدمات ردیابی، می‌توانید بر فرایند تحویل محموله‌ها نظارت داشته باشید و این اطمینان را حاصل کنید که مشتریان محصولات خود را به موقع دریافت می‌کنند. در عین حال در صورت تاخیر می‌توانید با مشتریان خود تماس بگیرید و آنها را از دلایل تاخیر مطلع کنید.

زمان تحویل

برای انتخاب یک شرکت لجستیکی مناسب، باید مطمئن شوید که آنها قدرت تحویل سریع و به موقع را داشته باشند. امروزه، مشتریان انتظار حمل و نقل و تحویل سریع را دارند. هر چه این زمان تحویل کاهش پیدا کند کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد یافت.

 با تحویل سریع می‌توانید علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی خود مشتریان جدیدی هم به دست آورید. از طرف دیگر تحویل‌های دیرهنگام رضایت مشتری را کاهش می‌دهند. پس قبل از انتخاب یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی مطمئن شوید که خدمات حمل و نقل سریع و زمان تحویل قابل اطمینانی را ارائه می‌دهد.

سطح خدمات

شرکت‌های لجستیکی طرف سوم (3PL ) ، سطوح مختلفی از خدمات حمل و نقل را ارائه می‌دهند. باید شرکتی پیدا کنید که تمام نیازهای حمل و نقل شما را برطرف کند. پس قبل از هر چیزی نیازهای لجستیکی خود را بسنجید و سپس نسبت به انتخاب مناسب‌ترین ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی اقدام کنید. شرکتی را انتخاب کنید که کار با آن آسان باشد و امکان ارتباط برقرار کردن با آن به راحتی ممکن باشد.

مناسب‌ترین انتخاب کدام است؟

در این مطلب با هشت نکته برای انتخاب مناسب‌ترین شرکت لجستیکی آشنا شدید که عبارتند از در نظر گرفتن سطح سرویس خدمات ، زمان تحویل، خدمات ردیابی، شهرت شرکت، انواع محصولات، مقصد حمل و نقل، هزینه‌ها و خدمات، و قابلیت اطمینان حامل.

اگر نگاهی به خدمات که شرکت رابین لجستیک ارائه می‌دهد داشته باشید مطمئن خواهید شد که این شرکت پاسخگوی تمام نیازهای شما با بالاترین کیفیت خواهد بود.

اطلاعات کاملتر را می‌توانید از کارشناسان رابین از طریق بخش تماس با ما و درخواست خدمات به دست آورید.

منبع:

https://www.dtsone.com/8-tips-for-choosing-the-right-shipping-carrier-for-your-needs/

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.