نمونه‌ای از کاربرد موفق لجستیک طرف چهارم (4PL)

نمونه‌ای از کاربرد موفق لجستیک طرف چهارم (4PL)

موردکاوی (Case Study) : نمونه‌ای از کاربرد موفق لجستیک طرف چهارم (4PL)

Logistics Plus که یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات لجستیک طرف چهارم (4PL) در آمریکا است که تاثیر خدمات لجستیکی طرف چهارم (4PL) را بر بازده شرکت‌ یکی از مشتریانش را به صورت موردی ارائه نموده است. شرکت HERO BX، یکی از 10 تولیدکننده برتر سوخت بیودیزل در ایالت متحده بود.

این بررسی در سال 2015 انجام شد که در این مطلب به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

چالش‌های کسب و کار HERO BX

بنیانگذاران HERO BX در سال 2006 خط تولید خود را با ظرفیت تولید 50 میلیون گالن بیودیزل در سال راه اندازی کردند. برای اولین بار در اواخر سال 2007 تولیدات شرکت که بیشتر این محصولات به اروپا صادر می‌شد به بازار عرضه شدند.

در همان ابتدای کار موسسین HERO BX متوجه نقش مهم لجستیک در عملکرد خود شدند. آنها به این امر واقف بودند که حمل و نقل داخلی و صادرات مستلزم آگاهی از قوانین و مقررات داخلی و بین المللی است.

مایکل نوبل، رئیس HERO BX، به جای تلاش برای توسعه این تخصص در داخل مجموعه این خدمات را به logistics Plus Inc. برون سپاری کرد تا برنامه‌ریزی، مسیریابی و هماهنگی کلیه فعالیت‌های لجستیکی توسط این شرکت خدمات لجستیکی و بر مبنای خدمات 4PL انجام شود.

نتیجه کاربرد 4PL

این برون سپاری سبب شد تولید و فروش سالانه HERO BX در سال 2013 به اوج خود یعنی نزدیک به 50 میلیون گالن بیودیزل (نزدیک به 150000 گالن در روز) افزایش پیدا کند که این روند موفقیت تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

مدیریت حمل نقل‌ها و لجستیک شرکت همچنان به روش 4PL، روزانه 15 تا 30 واگن ریلی و 25 تا 50 کامیون، انجام می‌شود. با گذشت چندین سال، مشارکت HERO BX و شرکت لجستیکی طرف چهارم Logistics Plus همچنان به صورت یک توافق موفق برای هر دو شرکت باقی مانده است.

HERO BX بر تولید سوخت بیودیزل تمرکز دارد و محصولاتی با بالاترین کیفیت را ارائه می‌کند. از طرفی دیگر Logistics Plus به مدیریت و بهینه‌سازی فعالیت‌های لجستیکی خود ادامه می‌دهد.

منبع

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.