مطالعه موردی تاثیر برون سپاری لجستیک بر عملکرد یک شرکت تولید کننده نوشیدنی

مطالعه موردی تاثیر برون سپاری لجستیک بر عملکرد یک شرکت تولید کننده نوشیدنی

Goodness Shakes تولید کننده نوشیدنی‌های پروتئینی است که اولین محصول خود را در سال 2004 به بازار ارائه داد. این شرکت از سال تاسیس به بعد هر ساله مجموعه بیشتری از نوشیدنی سلامتی در بازار توزیع کردند. این روند رشد شرکت را برای موفقیت بلندمدت آماده کرد، اما تدام این موفقیت Goodness Shakes به هوش بازاریابی، بهره‌وری فروش و استراتژی انجام سفارش در سطح جهانی بستگی داشت. به همین دلیل این شرکت در سال 2014 تصمیم گرفت تا خدمات لجستیکی خود را برون سپاری کند.

چالش‌های لجستکی Goodness Shakes

محصولات Goodness Shakes هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم در کانال‌های فروش آنلاین به مشتریان عرضه می‌شوند. وقتی صحبت از خرده فروشان و کانال‌های آنلاین می‌شود، پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد. هر کدام ویژگی‌ها و مقررات خاص خود را دارند. به همین دلیل یک ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم مورد نیاز بود تا تجربه مدیریت این نوع مشتریان، انبارداری، بسته‌بندی، بارکدینگ و سایر خدمات لجستیکی را داشته باشد و بتوانند شرکت را با تمام مقررات پیش‌رو منطبق کند.

تام اسلیتر، مدیر امور مالی و زنجیره تامین Goodness Shakesبه دنبال یک شریک لجستیک برای شرکت بود که بتواند طیف کامل مشتریان کلیدی را از بزرگ تا کوچک مدیریت کند و از نظر فنی مطابق با استانداردهای موجود باشد. به همین دلیل شرکت 3PL را انتخاب کرد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

راه حل‌های شرکت 3PL برای بهبود عملکرد Goodness Shakes

شرکت 3PL یک مدیر اختصاصی برای مراقبت از مشتریان و هر گونه پشتیبانی در اختیار Goodness Shakes قرار داد. این مدیر شناخت کاملی از مشتریان و نوع سفارشان آنها داشت و به Goodness Shakes کمک کرد تا برای هر چالشی به سریع‌ترین راه حل برسند.

با اضافه شدن یک مدیر اختصاصی، Goodness Shakes شاهد انجام سفارش خود با ارتقاء سطح خدمات لجستیکی بود. شرکت 3PL به Goodness Shakes کمک کرد تا استراتژی ساده‌تری برای انجام سفارشات پیاده‌سازی کند. این استراتژی علاوه بر تقویت برند باعث افزایش رضایت مشتریان شد. تعداد سفارشان گم شده و اشتباه به شدت کاهش پیدا کرد و محصولات سریع‌تر و دقیق‌تر به دست مشتریان رسیدند.

پلتفرم انجام سفارش مبتنی بر فضای ابری اطلاعاتی فراتر از فرآیند انجام سفارش به مدیران Goodness Shakes ارائه کرد و این امکان را فراهم شد که آنها مراحل تحویل، دریافت و حتی بازگرداندن سفارش‌ها را به طور دقیق ردیابی کنند. این روش امکان نظارت مدیران شرکت را در تمام مراحل لجستیکی فراهم کرد.

به طور خلاصه شراکت با شرکت 3PL نتایج زیر را برای Goodness Shakes به همراه داشت:

• استراتژی انجام سفارشات در سطح جهانی توسعه یافت.

• دید مثبت‌تری از برند Goodness Shake در چشم مشتریان ایجاد شد.

• زمان منابع و نیروی کار داخلی آزاد شد.

• زمان پاسخ‌دهی و پشتیبانی بهبود یافت.

تام اسلیتر می‌گوید: «برون سپاری انجام سفارش به ساده‌سازی عملیات ما کمک کرد و این امر زمان زیادی را در سراسر تیم آزاد کرده است. ما امیدواریم که به عنوان یک تولیدکننده با مشتریان و سفارشات بیشتر به رشد خود ادامه دهیم و داشتن پشتیبانی 3PL به ما این امکان را می‌دهد که این کار را بسیار راحت‌تر انجام دهیم.»

 

منبع: https://www.3p-logistics.co.uk/case-studies/for-goodness-shakes

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.