تاثیر برونسپاری لجستیک بر کاهش هزینه و افزایش سودآوری (مطالعه موردی نیجریه)

تاثیر برونسپاری لجستیک بر کاهش هزینه و افزایش سودآوری  (مطالعه موردی نیجریه)

تأثیر مدیریت برون سپاری لجستیک بر کاهش هزینه و سودآوری شرکت‌ها در صنایع کالاهای مصرفی (مطالعه موردی نیجریه)

در دهه‌های اخیر هزاران محصول و خدمات جدید در سراسر جهان برای ارائه به مصرف‌کنندگان معرفی و عرضه شدند. این رشد تولید و افزایش تقاضا سبب شده که بازارها به طور فزاینده‌ای جنبه رقابتی به خود بگیرند. در این رقابت شرکت‌های سنتی با چالش‌های بیشتری در مدیریت تقاضا و گسترش بازارها، و ارائه محصولات و خدمات روبرو شدند. آنها باید به طور دائم در حال بررسی استراتژی‌های جدید و تامین نیرو و سرمایه برای افزایش قدرت رقابت و سودآوری خود باشند. اما ارائه‌دهندگان خدمات لجستیکی می‌توانند در این امر به شرکت‌ها به خصوص شرکت های FMCG‌ کمک کند.

برای اثبات تاثیر برون سپاری لجستیک سه پژوهشگر دانشگاه تکنولوژی نیجریه به مشخصات زیر :

Omolola Gegeleso – E-mail: fomamoo@gmail.com .

Adebambo Somuyiwa – E-mail: oasomuyiwa@lautech.edu.ng .

Benedict Ayantoyinbo – E-mail: bbayantoyinbo@lautech.edu.ng .

 

در یک پژوهش به بررسی تأثیر مدیریت برون سپاری لجستیک بر کاهش هزینه و افزایش سودآوری شرکت‌ها در صنایع کالاهای مصرفی نیجریه پرداختند. این پژوهش و نتایج آن در سال 2021 در بیست و یکمین کنفرانس علمی بین‌المللی لجستیک تجاری در مدیریت نوین ارائه شد.

این بررسی در شش ایالت در شش منطقه ژئوپلیتیکی در نیجریه انجام شد. دوازده شرکت تولیدی با 12054 نیروی کارمند از فهرست FMCG نیجریه انتخاب شدند. برای پاسخ به پرسش‌نامه از کارکنان ارشد و مدیران بخش تدارکات، بخش مالی و بخش تدارکات صنایع به دلیل مشارکتی که در تصمیم‌گیری شرکت داشتند، استفاده شد و در نهایت 200 پرسش‌نامه برای تجزیه تحلیل مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج نشان داد که برون سپاری لجستیک تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت‌ها در نیجریه دارد و در مجموع عملکرد این شرکت‌ها را بهبود می‌بخشد.

به طور کلی می‌توان گفت برون‌سپاری یک ابتکار راهبردی است که منجر به پیامدهای مثبت گسترده‌ای می‌شود و نیازمند بررسی دقیق و فرآیندی کامل برای ارتقای تغییرات است. بنابراین مهم است که شرکت‌ها اهمیت برون سپاری مدیریت لجستیک را در یک محیط تجاری رقابتی درک کنند.

اصل این مقاله را در پیوست می توانید مطالعه بفرمایید.


دانلود مقاله

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.