برون سپاری لجستیک در شرکت های تولیدی بزرگ اسلوونی

برون سپاری لجستیک در شرکت های تولیدی بزرگ اسلوونی

برون سپاری لجستیک در شرکت‌های تولیدی بزرگ اسلوونی پژوهشی است که در سال 2021 توسط Marko Budler، Marko Jakˇsiˇc و Teja Vilfan در EBR منتشر شد. در این مطالعه به بررسی آخرین وضعیت برون سپاری لجستیک در صنعت تولید اسلوونی در سال 2019 پرداخته شده است. در عین حال محققان نتایج خود را با مطالعه مشابهی که در سال 2013 در اسلوونی انجام شده و پژوهش‌های سایر کشورها مقایسه کردند.

نتایج حاکی از این بود که سطح عمومی برون سپاری لجستیک در دهه گذشته در حال افزایش بوده است. سهم شرکت‌هایی که فعالیت‌های حمل‌ونقل خود را برون سپاری می‌کنند به طور پیوسته در طول سال‌ها رشد کرده است.

در نظرسنجی انجام شده برای این پژوهش همه پاسخ‌دهندگان تأیید کردند که با ارائه‌دهندگان خدمات حمل‌ونقل همکاری داشته و از خدمات آنها استفاده کردند. در زمینه برون سپاری انبارداری هم نتایج مشابه با حمل و نقل حاصل شد.

به طور کلی، شرکت‌های اسلوونی نسبت به سال 2013 تعداد فعالیت‌های لجستیکی را که برون سپاری می‌کنند، افزایش دادند و تعداد شرکای برون‌سپاری آنها نیز افزایش پیدا کردند.

یک تغییر جالب از نظر انگیزه‌های اصلی برون سپاری در اسلوونی نسبت به سال 2013 روی داد. اینکه در سال 2013، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش سود به عنوان محرک‌های مهم برون سپاری شناخته شده بود ولی نتایج نظر سنجی سال 2019 نشان داد که علت اصلی در افزایش میزان برون سپاری را امکان تمرکز بیشتر بر عملکردهای اصلی کسب و کار بوده است.

به طور کلی دیدگاه تولیدکنندگان در مورد برون سپاری لجستیک مثبت بوده ولی در طول زمان تغییر شکل داده است به طوریکه در سال‌های اخیر گرایش به سمت برون سپاری محلی نسبت به برون‌سپاری به غول‌های خدمات لجستیکی افزایش پیدا کرده است.

منبع مقاله

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.