چالش‌های لجستیکی که تولیدکنندگان شکلات و شیرینی با آن مواجه هستند

چالش‌های لجستیکی که تولیدکنندگان شکلات و شیرینی با آن مواجه هستند

شکلات و شیرینی محصولاتی فوق‌العاده حساس هستند و نیاز به توجه و مراقبت ویژه در طول فرایند لجستیکی دارند. کوچک‌ترین تغییر در جزئیات حمل و نقل و نگهداری آنها می‌توانند سبب کاهش کیفیت شکلات و شیرینی شود. از این رو تولیدکنندگان این نوع محصولات با چالش‌های متعددی در فرایند لجستیکی روبه رو هستند.

در این مطلب به بررسی چالش‌های پیش روی شرکت‌های تولیدی شکلات و شیرینی در لجستیک و ارائه راه حل برای مواجهه با این چالش‌ها می‌پردازیم.

شرایط حمل و نقل

ماهیت ظریف شکلات‌ها و شیرینی‌ها به این معنی است که تحویل سالم و به موقع آنها اهمیت بسیاری دارد. شکلات‌ها به شدت در برابر تغییرات دمایی آسیب‌پذیر هستند و معمولا باید در دمایی بین تا 10 تا 18 درجه سانتی‌گراد حمل شوند. کوچک‌ترین تغییرات دما نه تنها سبب تغییر در ظاهر آنها می‌شود بلکه روی طعم آنها هم اثر نامطلوب دارد.

رطوبت بالای 50 درصد هم برای شکلات مضر است چون سبب حل شدن قند درون آنها می‌شود. این قند پس از کریستالی شدن به سطح شکلات می‌آید و از کیفیت آن می‌کاهند.

نکته مهم دیگر در مورد شکلات و شیرینی‌های کاکائویی این است که چه در مراحل انبارداری و چه در مراحل حمل باید در شرایط بدون بو قرار داشته باشند. زیرا بوی خارجی را به راحتی جذب آنها می‌شود.

با این توصیف‌ها یافتن تعادل بین ارزش محصولات و سرعت تحویل به مشتری نوعی چالش لجستیکی است. اما راه حل چیست؟

برای مواجهه با این چالش‌ها می‌توانید از شراکت با ارائه دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم قابل اعتماد مانند رابین لجستیک بهره ببرید.

ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف حساب شما باید از حامل های با دمای کنترل شده استفاده کند و سیستمی برای ردیابی دما و رطوبت در طول سفر داشته باشد. کیفیت ناوگان آنها اهمیت خاصی دارد چون هر گونه آسیب به قسمت بار حامل می‌تواند اجازه دهد هوا و رطوبت به داخل نفوذ کند.

فراموش نکنید که برای حمل و نقل شکلات و شیرینی حتی در زمستان، استفاده از حامل های با دمای کنترل شده مهم است، زیرا آب و هوا قابل پیش‌بینی نیست و بسته به طول و مسافت سفر، آب و هوا ممکن است تغییر کند.

برآورده کردن تقاضای مشتری

کارایی و سرعت ورود محصولات با کیفیت به بازار برای موفقیت شما اهمیت خاصی دارد. پیش بینی این که چه زمانی تقاضای یک محصول افزایش می‌یابد کار آسانی نیست. در صورت افزایش ناگهانی میزان تقاضا هم با چالش‌هایی مانند تامین مواد اولیه و نیروی کار مواجه خواهید شد.

کمک گرفتن از 3PL می‌تواند به شما در مواجهه با این معضل کمک کند. 3PL‌ها با توجه به تخصص و حضور فعالشان در بازار می‌توانند نوسانات بازار را ارزیابی کنند و اطلاعات لازم برای برنامه ریزی درست جهت برآورده کردن تقاضای مشتری را در اختیار شما قرار دهند.

سخن پایانی

زنجیره‌های تامین و لجستیک شیرینی و شکلات چالش‌های مختص به خود را دارند. شرایط خاص نگهداری و حمل و نقل آنها، هماهنگی با تغییرات تقاضا در زمان‌های مختلف از جمله دغدغه‌های پیش روی تولیدکنندگان این نوع محصولات است. اما بهترین راه برای مواجهه و رفع این چالش‌ها مشارکت با ارائه دهنده خدمات لجستیک شخص ثالث است. شرکت‌های 3PL با پشتیبانی مناسب می‌تواند مزیت رقابتی مناسبی برای شما ایجاد کند.

رابین لجستیک یک شرکت لجستیکی طرف سوم است. که خدمات جامعی در زمینه لجستیک و متناسب با نیاز‌های هر صعنت ارائه می‌دهد. یکی از این موارد صنایع تولیدی شکلات و شیرینی است و رابین تجهیزات و امکانات لازم برای فرایند‌های لجستیکی مرتبط با این صنعت را در اختیار دارد.

شرکت‌های فرمند، دراژه و سلبن از جمله تولیدکنندگان شکلات و شیرینی هستند که از خدمات لجستیکی رابین استفاده می‌کنند.

اگر شما هم مایل به دریافت مشاوره و خدمات از رابین لجستیک هستید از بخش تماس با ما وب سایت رابین با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.donedeliveries.com/eng/news/chocolate-challenges-do-you-know-how-to-transport-it

https://www.freshbusinessthinking.com/purpose/sweet-logistics-and-the-biggest-exporting-challenges/13299.article

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.