نقش 3PL ها در هماهنگ کردن عرضه و تقاضا

نقش 3PL ها در هماهنگ کردن عرضه و تقاضا

مدیریت موثر اختلاف و فاصله بین عرضه و تقاضا یکی از اجزای کلیدی هر تجارت است. این چالش به دو دلیل اصلی نوسانات کمیت (quantity fluctuations) و انحرافات زمان تحویل (lead time deviations) ایجاد می‌شود. رابطه نزدیک با مراکز فروش و تامین‌کننده کمک می‌کند تا نوسانات عرضه و تقاضا را تا حدودی برطرف شود، ولی برای کاهش موثر انحراف بین موجودی انبار و زمان حمل و نقل بهترین کار شراکت با یک ارائه دهنده خدمات لجستیکی شخص ثالث با تجربه است.

اما آنها چطور می‌توانند این فاصله و شکاف عرضه و تقاضا را به حداقل برسانند؟

در این مطلب چهار روشی که 3PL‌ ها می‌توانند از طریق آنها به مدیریت موثرتر عرضه و تقاضای کسب و کار شما کمک کنند آورده شده است.

برنامه‌ریزی و اجرا

برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا شامل پیش‌بینی محصول (product forecasting)، برنامه‌ریزی حمل و نقل و همچنین برنامه‌های عرضه محصول بسته به زمان حمل و نقل، هزینه‌ها، داده‌های فروش قبلی، رفتار مشتری، فصلی بودن و رقابت در بازار است.

برای پیش‌بینی کارآمد و به دست آوردن حداکثر بازده، برنامه‌ریزی باید دقیق و همسو با فروش واقعی باشد. پشتیبانی لجستیک ضعیف بر فروش تاثیر می‌گذارد و بزرگ‌ترین دلیل ایجاد شکاف در زنجیره تامین است.

یک شرکت لجستیکی طرف سوم آگاه و با تجربه قادر خواهد بود ابزارهای مورد نیاز برای اطمینان از برنامه‌ریزی و اجرا را فراهم کند و شکاف بین عرضه و تقاضای را به حداقل برساند.

دقت موجودی (Stock Accuracy)

دقت موجودی در سراسر زنجیره تامین، ارائه سفارش‌های به موقع و دقیق به مشتریان را ممکن می‌سازد.

حفظ دقت موجودی در مراکز مختلف تکمیل برای کالاهای متعدد تنها با استفاده از بهترین شیوه‌ها و فناوری به روز ممکن می‌شود. این فرایند با انجام انبارگردانی روزانه، هفتگی یا ماهانه بیشتر تضمین می‌شود. ارائه دهندگان کارآمد خدمات لجستیکی طرف سوم مانند رابین لجستیک از سیستم‌ها و فرآیندهای به روز شده برای اطمینان از موجودی دقیق استفاده می‌کنند.

آنها با ارائه خدمات انبارداری با کیفیت، کمک مثبتی به دقت موجودی و کارایی بیشتر در تطبیق عرضه با تقاضا خواهند کرد.

حمل و نقل

حمل و نقل کارآمد برای مدیریت عرضه حیاتی است. چنین سیستم حمل و نقلی باید عواملی مانند محدودیت‌های فضای در دسترس و محدودیت بازه‌های زمانی را حذف کنند.

در عین حال، هزینه حمل و نقل باید به کمترین میزان ممکن بهینه شود. حمل و نقل ناکارآمد جریان محصول را مسدود می‌کند و سبب محدودیت کسب و کارها در پاسخگویی به موقع تقاضا می‌شود. 3PL‌های با تجربه اهمیت حمل و نقل در زنجیره تامین را درک می‌کنند.

آنها می‌توانند در انتخاب روش حمل و نقل مناسب برای محموله‌ها و مدیریت موثر کسب و کارها کمک کنند.

روابط با ارائه دهندگان خدمات

داشتن رابطه قوی با ارائه دهندگان خدمات سبب بهبود درک هر مرحله از زنجیره تامین و اجرای درست آن می‌شود.

یک 3PL با تجربه رابطه‌ای قوی با همه ارائه دهندگان خدمات از جمله خطوط هوایی، خطوط کشتیرانی، حمل و نقل زمینی و همچنین نمایندگان خارج از کشور دارند. آنها از ارتباطات صنعتی خود برای مدیریت موانع لحظه آخری، چالش‌های عملیاتی استفاده می‌کنند و می‌توانند پاسخ سریع‌تری دریافت کنند.

در نهایت همه این مزایا را مستقیماً به هدف کسب و کارها برای برآورده کردن تقاضای به موقع و با بودجه کمتر، منتقل کنند.

انتخاب کارآمدترین 3PL برای حذف شکاف عرضه و تقاضا

همان‌طور که در این مطلب گفته شد مشارکت با یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم با تجربه مانند رابین لجستیک می‌تواند احتمال عدم تطابق موجودی، انحراف زمان بین حمل و نقل را به شدت کاهش دهد و از طرفی دید زنجیره تامین را به شدت افزایش دهد.

کنترل بر این عوامل سبب کاهش شکاف عرضه و تقاضا می‌شود که در نهایت به رشد و موفقیت شما کمک می‌کند.

اگر شما هم مایل هستید از خدمات رابین لجستیک برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید کافی است از طریق بخش تماس با ما سایت رابین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع:

https://dclcorp.com/blog/3pl/3pl-supply-demand/

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.