مطالعه موردی تاثیر برون سپاری لجستیک بر عملکرد یک شرکت تولیدکننده محصولات لبنی در کانادا

مطالعه موردی تاثیر برون سپاری لجستیک بر عملکرد یک شرکت تولیدکننده محصولات لبنی در کانادا

در سال 2010 مدیران یک شرکت تولیدکننده محصولات لبنیاتی در کانادا که حوزه فعالیت بین‌المللی داشت تصمیم گرفتند تا میزان هزینه‌های کلی خود را 5 درصد کاهش دهند. به همین دلیل لازم شد تا به بررسی و حل مشکلات لجستیکی خود بپردازند. ولی انجام این کار توسط خود شرکت هزینه زیادی به همراه داشت. به همین دلیل آنها یک رویکرد جایگزین را انتخاب کردند و به منظور دستیابی به بیشترین بهره‌وری، این وظیفه را به یک 3PL واگذار کنند.

انتخاب مناسب‌ترین ارائه‌دهنده تدارکات شخص ثالث

مدیران این شرکت لبنی کانادایی به دنبال ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی طرف سومی بودند که بتواند:

• راه حل‌های کلیدی ارائه دهد.

• قابلیت ادغام یکپارچه با سیستم ERP و بخش تدارکات موجود را داشته باشد.

• تجربه گسترده‌ای در زمینه صنعت لبنیات و تجهیزات مرتبط با این صنعت را داشته باشد.

• منعطف و قوی باشد و بتواند همزمان با نیازهای شرکت رشد کند.

• درک واقعی از مشتریان خود داشته باشد

• با صرف زمان و هزینه، هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد و در عین حال سبب بهبود سطح خدمات شود.

برون سپاری لجستیکی به 3PL Links

در تابستان 2010 شرکت 3PL Links توسط این شرکت لبنیاتی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی انتخاب شد. تیم 3PL Links در همان سال تجزیه تحلیل‌های مرتبط را آغاز کرد و داده‌های 12 ماهه هزینه حمل و نقل موجود را مورد بررسی قرار گرفت.

راه حل‌های ارائه شده توسط 3PL Links

• بررسی‌ها نشان داد مشتریان این شرکت لبنی به خصوص در غرب کانادا با مشکل تاخیر و تحویل نامنظم کالاها روبرو هستند همین سبب نارضایتی آنها شده است. 3PL Links انواع مختلفی از روش‌های حمل و نقل را معرفی کرد که هزینه‌های مرتبط با لجستیک را تا 17% کاهش می‌دادند. همچنین با استفاده از فناوری‌های در دسترس و پیش بینی زمان ارسال، تاخیر در زمان ارسال را به حداقل رساند.

• 3PL Links ریسک و نگرانی تولیدکننده را در مورد مسائلی مانند کمبود راننده، نوسان قیمت سوخت و اجرای سیاست‌های جدید دولت در محدودیت استفاده از جاده‌ها را کاهش داد یا حذف کرد.

• محموله‌های LTL مشتری با چالش‌های مختلفی روبرو بودند. شرکت 3PL Links یک راهکار برای این موضوع داشت که منجیر به کاهش هزینه 7% شد.

• اطمینان از مطابقت هزینه‌های واقعی با هزینه‌های پیش‌بینی‌شده بسیار مهم است. این امر مستلزم مقایسه تمام صورتحساب‌ها و بارنامه‌ها با توافقات نرخ مربوطه است. نرم افزارهای 3PL Links توانست این وظیفه را یکپارچه با سیستم ERP مشتری انجام دهد. به لطف این سیستم، مشتری دیگر مجبور نبود زمان و هزینه‌ای را برای تجزیه و تحلیل بار خود صرف کند. آنها حجم وسیعی از گزارش‌های مدیریت هفتگی، گزارش‌های حل اختلاف، گزارش‌های جانبی و هر گزارش دیگری که برای تحلیل و پیش‌بینی مؤثر برای کسب‌وکارشان نیاز دارند، دریافت می‌کنند.

در نهایت اینکه نگرانی‌های منحصربه‌فردی برای شرکت‌هایی مانند این شرکت لبنیاتی وجود دارد، آنها نیازمندی‌های خدماتی پیچیده هستند و 3PL که با آن شریک می‌شوند باید تجارت آنها را درک کند و بهترین راه حل را همراه با تجهیزات مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب ارائه دهد. 3PL Links با ارائه کامل خدمات لجستیکی به این شرکت لبنیاتی سبب کاهش هزینه‌های کلی آن شد و میزان رضایت مشتری در حدی بود که همکاری 3PL Links با آنها همچنان ادامه دارد.

خدمات لجستیک شرکت رابین لجستیک می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش سطح سرویس به شرکت ها کمک کند.

منبع:

https://3pllinks.com/wp-content/uploads/2015/02/Case-Study-Food-and-Dairy.pdf

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.