شش مزیت کلیدی مشارکت با 3PL‌ها برای بهبود قابلیت دید زنجیره تامین

شش مزیت کلیدی مشارکت با 3PL‌ها برای بهبود قابلیت دید زنجیره تامین

برای رشد موثر کسب و کار خود و نگهداشتن قدرت رقابت خود باید به طور منظم پیشرفت کنید. اما در زنجیره تامین نمی‌توانید آنچه را که نمی‌بینید، بهبود بخشید.

قابلیت مشاهده زنجیره تامین، امکان به‌روزرسانی‌های بلادرنگ اطلاعات را فراهم می‌کند که می‌توانند سبب افزایش قدرت رقابتی شما شود در عین حال به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهید و موجودی و ریسک خود را به طور موثر مدیریت کنید و در نتیجه زنجیره تامین شما نیز تقویت می‌شود.

برای دستیابی به این اهداف اساسی بهترین کار مشارکت با یک شرکت لجستیکی طرف سوم (3PL ) است که بتواند به بهبود قابلیت دید در زنجیره تامین کمک کند.

قابلیت دید زنجیره تامین (SCV) چیست؟

قابلیت دید زنجیره تامین توانایی ردیابی یک محصول، قطعه یا جزء از نقطه ساخت تا مقصد نهایی آن است. مقصد نهایی می‌تواند یک انبار یا منزل مشتری باشد. چرا SCV مهم است؟ قابلیت دید زنجیره تامین برای جلوگیری از اشتباهات سفارش بسیار مهم است.

در بازار رقابتی امروز مشتریان نسبت به کوچک‌ترین اشتباهات و تعلل در تحویل سفارش واکنش نشان می‌دهند و سفارش‌های خود را از تولیدکننده دیگری غیر از شما در خواست می‌کند.

اما قابلیت دید در زنجیره تامین به شرکت شما کمک می‌کند تا مشکلات را شناسایی کنید و برای رفع آنها هر چه سریع‌تر اقدام کنید. با وجود این مسائل داشتن قابلیت دید مناسب از زنجیره تامین برای تمامی کسب و کارها ضرورت دارد.

با همراهی با یک شرکت تدارکات شخص ثالث، شرکت شما می‌تواند قابلیت دید زنجیره تامین خود را افزایش دهد. این همکاری شش مزیت کلیدی برای زنجیره تامین شما به همراه دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ارائه داده‌های بلادرنگ

با افزایش تقاضای مشتریان برای ارسال سریع‌تر و دقیق‌تر، نیاز به ایجاد تغییرات در حداقل زمان بیشتر احساس می‌شود. در این شرایط داده‌های آنی و هشدارهای دائمی برای ایجاد آگاهی لازم است تا شما بتوانید تغییرات آگاهانه و بدون نقصی برای سفارش‌های آینده داشته باشید.

مشارکت با یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم موفق مانند رابین لجستیک امکان مشاهده نقص‌های احتمالی را در زنجیره تامین به صورت بلادرنگ فراهم می‌کند.

کاهش زمان تحویل با تصمیم‌گیری آگاهانه

3PL با ایجاد افزایش قابلیت دید شما در زنجیره تامین و ارائه داده‌های بلادرنگ، انعطاف‌پذیری لازم را به کسب و کارها شما می‌دهد تا برای تحویل محصولات با توجه به نوع و زمان به طور آگاهانه تصمیم‌گیری کنید.

در عین حال داده‌های شفاف و بی‌درنگ، انعطاف‌پذیری لازم را برای انجام تنظیمات مطابق با نیازهای مشتریان چه در مورد تحویل به موقع یا کاهش زمان تحویل، ایجاد می‌کند. به همین دلیل با وجود این داده‌های آنی ارائه شده توسط 3PL ‌ها کسب و کارها می‌توانند زمان تحویل خود را هم کاهش دهند.

مدیریت موجودی

یک مزیت کلیدی مشارکت با 3PL برای انبارداری و سایر خدمات زنجیره تامین این است که آنها سیستم‌های لازم برای قابلیت دید زنجیره تامین را دارند. سیستم مدیریت انبار (WMS) یکی از آنها است. این سیستم می‌تواند محل محصول، مقدار موجود، شماره شناسه و سایر جزییات مرتبط با موجودی را مدیریت کند در عین حال می‌توانند اطلاعات کاملی از کالاهایی را که به انبار می‌آیند و برای مشتریان ارسال می‌شوند را به شما ارائه دهند.

پیش‌بینی تقاضا

دید زنجیره تامین که توسط داده‌های مناسب 3PL مانند رابین لجستیک فراهم می‌شود به کسب و کارها کمک می‌کند تا متوجه شوند مشتریان چه چیزی را می‌خواهند سفارش دهند و چه زمانی قصد سفارش و دریافت محصولات خود را دارند. SCV می‌تواند به زنجیره تامین شما کمک کند تا با خواسته‌های مشتری سازگار شوید.

مدیریت نیروی کار

مشاهده زنجیره تامین توسط 3PL‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که نیروی کار فصلی خود را به خوبی مدیریت کنید و متوجه شوید که در چه زمانی و برای چه نوع محصولی نیاز به تولید بیشتر دارید. خواه یک افزایش فصلی باشد یا یک افزایش ناگهانی.

در این شرایط شما می‌توانید پیک‌های خاصی که به نیروی انسانی بیشتری نیاز است را شناسایی کنید و سفارش‌ها را به طور مداوم و به موقع تحویل دهید.

کاهش ریسک

قابلیت دید امکان مدیریت موجودی و توزیع را فراهم خواهد کرد و مانع از تصمیمات نادرستی می‌شود که ممکن است زنجیره تامین را مختل کند. SCV به شما کنترل بیشتری بر موجودی، مواد اولیه و حمل و نقل شرکت می‌دهد.

با همکاری 3PL‌ها کسب و کارها می‌توانند از بهینه‌سازی شبکه‌هایشان برای بازدهی کامل اطمینان حاصل کنند و دید زنجیره تامین خود را بیشتر می‌کنند.

این افزایش قابلیت دید به نوبه خود خطرات و هزینه‌های بالقوه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند و سبب کاهش خطاهای احتمالی، عدم هدر رفت زمان و تحویل بدون نقص محصولات خواهد شد.

در واقع با همکاری ارائه دهندگان خدمات لجستیک طرف سوم مدیران تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد حذف چالش‌ها می‌گیرند و خطر اشتباهات را نیز کاهش می‌دهند.

برای افزایش قابلیت دید زنجیره تامین خود به رابین لجستیک تکیه کنید.

ارائه دهندگان لجستیک شخص ثالث (3PL) نقشی حیاتی در زنجیره تامین هر نوع کسب و کاری ایفا می‌کنند. آنها با در نظر گرفتن تدارکات مربوط به لجستیک ارزش قابل‌توجهی برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

رابین لجستیک یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات 3PL در ایران است که زیرساخت فیزیکی گسترده و سیستم‌های مورد نیاز برای مدیریت لجستیک کسب و کار شما را دارد. توسط سیستم‌های موجود در رابین لجستیک امکان دید زنجیره تامین به صورت بلادرنگ برای شما فراهم می‌شود که با توجه به این مطلب مزایای مختلفی برای شما به همراه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات رابین لجستیک همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منابع:

  1. https://www.odwlogistics.com/news/5-ways-3pls-improve-shippers-supply-chain-visibility

  1. https://www.3plworldwide.com/what-is-supply-chain-visibility-scv-and-why-is-it-important-to-3pl-clients-in-connecticut/

  1. https://talkinglogistics.com/2016/09/08/supply-chain-visibility-an-important-piece-of-the-logistics-puzzle/
مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.