چالش تحویل بار به فروشگاه های زنجیره ای با یک ارائه دهنده خدمات لجستیک

چالش تحویل بار به فروشگاه های زنجیره ای با یک ارائه دهنده خدمات لجستیک

شرکت ها در کل جهان روزانه با مشکلات و چالش های زیادی در خصوص فرآیندهای لجستیکی از جمله تحویل بار خود به بخش خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای دارند. اجزای لجستیک اگر به طور موثر کنترل نشوند، به طور قابل‌توجهی گران هستند. راه‌حل‌های گسترده یک ارائه دهنده خدمات لجستیک که به طور تخصصی در این حوزه کار می کند به شرکت ها کمک می‌کند تا به پیچیده‌ترین نیازهای عملیاتی خود از حمل و نقل گرفته تا خدمات مدیریتی بپردازند. یک سیستم لجستیک خوب هم می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و هم خدمات را بهبود بخشد و یک مزیت رقابتی برای شرکت ها و خرده‌فروشان فراهم کند.

اغلب بدیهی فرض می‌شود که محصولات همیشه برای خرید در فروشگاه‌ها موجود خواهند بود. خرده‌فروشی و لجستیک مربوط به در دسترس بودن محصول برای مشتری است. بسیاری این را به عنوان “رساندن محصولات مناسب به مکان مناسب در زمان مناسب” توصیف می کنند.

تحویل بار و خدمات حمل و نقل از اصلی ترین چالش هاست. حمل و نقل محصول می‌تواند به راحتی بیش از نیمی از کل هزینه‌های لجستیک شما را مصرف کند. اجازه ندهید هزینه‌های حمل و نقل و بار سود شما را به خطر بیندازند. راه‌حل‌های یک ارائه دهنده خدمات لجستیک می تواند با افزایش دید و افزایش دقت موجودی به شما کمک کند. با هدف استفاده از کارآمدترین ترکیب حامل و بار به منظور بهینه سازی و حداقل کردن هزینه‌ها پیش می رود و عملیات‌های حمل و نقل موثر را از مراکز توزیع خود به فروشگاه‌های زنجیره ای مورد قرارداد شما مدیریت می‌کند.

مساله اصلی زمان‌بندی درخواست‌های حمل و نقل است. هدف اصلی در هر کسب‌وکار کاهش زمان تحویل به حداقل است. کل زمان تحویل شامل زمان سفر، زمان بارگیری، زمان تخلیه و زمان انتظار است. محدودیت‌های زمانی چه از طرف شرکت ها و چه از طرف فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد. ساخت یک مسیر خاص که درخواست‌های زمانی را همراه با محدودیت زمانی کنترل کند، بسیار دشوار است که یک ارائه دهنده خدمات لجستیک به راحتی با بهینه‌سازی می‌تواند به بهترین برنامه‌ریزی منجر شود. امروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفته است که بهینه‌سازی در هر مرحله به منظور کاهش زمان تحویل انجام می‌شود.

همچنین ارتباطات نیز بسیار مهم است. برای رساندن محصولات به جایی که خرده فروشان به آن‌ها نیاز دارند، داشتن اطلاعات نه تنها در مورد تقاضا و عرضه، بلکه در مورد حجم، قیمت‌ها و … ضروری است تا ارائه دهندگان خدمات لجستیک بتوانند از این اطلاعات برای داشتن یک عملیات لجستیک کارآمدتر و موثرتر استفاده کنند. استفاده از داده‌ها برای اطمینان از عملکرد موثر در میان خرده فروشان، تولید کنندگان، تامین کنندگان، ارائه دهندگان خدمات لجستیک، دفتر مرکزی، فروشگاه‌ها و مراکز توزیع آسان نیست. بنابراین همیشه تنشی بین پیچیدگی کلی و تمایل به ساده‌ترین فرآیند ممکن وجود دارد. یک ارائه دهنده خدمات لجستیک می‌تواند دسترسی به زیرساخت و سیستم‌های حیاتی فن‌آوری اطلاعات را فراهم کنند. باز کردن درها به سمت تکنولوژی حیاتی و نیروی کار ماهر IT می‌تواند سود ارزشمندی ایجاد کند و شما را قادر سازد که قابلیت دید آنی و داده‌هایی را داشته باشید که برای تصمیم‌گیری سریع‌تر به آن‌ها نیاز دارید.

مشارکت جز مهمی از لجستیک مدرن است و توانایی کار کردن با افراد و شرکت‌های دیگر اساس موفقیت است. افزایش تجارت الکترونیکی مجموعه دیگری از چالش‌ها را ایجاد کرده‌است. سیستم‌های تامین و لجستیک مدرن به شدت به استفاده از فن‌آوری اطلاعات وابسته هستند. در حال حاضر لجستیک به همان اندازه که در مورد حرکت محصول است، در مورد حرکت اطلاعات نیز هست. کنترل داده‌ها و اطلاعات کلید یک سیستم لجستیک موفق است. لجستیک مدرن دیگر یک فعالیت مجزا یا کارکردی نیست. در یک شرکت، انبارداری و حمل و نقل نمی‌تواند به عنوان عملیات‌های جداگانه وجود داشته باشد. یک ارائه دهنده خدمات لجستیک به طور موثر می تواند در این چالش ها به شما کمک کند.

یک ارائه دهنده خدمات لجستیک انعطاف‌پذیری مورد نیاز مشتریان خود را فراهم می‌کند. با برون سپاری استراتژیک برخی عملیات اضافی ، خرده فروشان و تولید کنندگان را در موقعیت بهتری برای واکنش پویا به تقاضاهای مشتری قرار می‌دهند. یک ارائه دهنده خدمات لجستیک می‌تواند در برآورده کردن تقاضای فصلی یا جهش شدید رشد یک کسب‌وکار کمک کند. برون سپاری شما را قادر می‌سازد تا بدون تاخیر و دردسر استخدام و آموزش کارگران ،کنترل بیشتری بر کسب‌وکار خود داشته باشید. یک ارائه دهنده خدمات لجستیک می‌تواند مشتریان خود را قادر سازد تا بر روی شایستگی‌های اصلی عملکرد خود تمرکز کنند. با واگذاری برخی از این فعالیت‌ها ، مشتریان بهتر می‌توانند بر روی نقاط قوت داخلی خود تمرکز کرده و اثربخشی عملیات‌های مربوطه خود را به حداکثر برسانند و همچنین به مشتریانشان در کاهش ریسک کسب‌وکار کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.