رابین لجستیک (4PL , 3PL)

رابین لجستیک یک شرکت اجرایی، مشاوره و آموزش در زمینه مدیریت زنجیره تامین و لجستیک می باشد. خدمات لجستیکی و اجرایی این شرکت به دو بخش خدمات انبارداری (کالاهای غذایی، بهداشتی، آرایشی و شوینده) و خدمات توزیع و تحویل سفارشات به مشتریان در کانال فروش (فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، رستوران ها، نمایندگان، داروخانه ها، گالری، سوپرمارکت) تقسیم می شود. ما به صورت تخصصی بخشی یا کل امور لجستیکی و توزیع کالا به مقصد فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور را انجام می دهیم.

همچنین  از دیگر توانایی های شرکت، ارائه خدمات مدیریت، مشاوره و آموزش مدیریت زنجیره تامین و لجستیک، خدمات جامع از سطوح استراتژیک تا سطوح عملیاتی، متناسب با نیاز مشتریان و صنعت مربوطه می باشد. شرکت رابین لجستیک بر اساس راه حل های بهینه و روش های ایده ال (Best Practices) و متناسب سازی این روش ها با صنعت و نیاز مشتری در بخش های مختلف زنجیره تامین، امکان افزایش هماهنگی، همکاری، اندازه گیری، در دسترس بودن و برنامه ریزی و کنترل را فراهم کرده و باعث کاهش هزینه، افزایش سطح سرویس و رضایت­مندی مشتریان داخلی و خارجی کسب و کارها خواهد شد.

مزایای همکاری با شرکت رابین لجستیک:

  • 1- صاحبان یک کسب و کار معمولا زمان زیادی را برای انجام و مدیریت حمل و نقل محصولات خود صرف می کنند و اغلب آن را فعالیتی پیچیده و استرس زا می دانند. اما شرکت رابین لجستیک با روش های حمل و نقل تخصصی و با کادری مجرب قادر است تا تمامی فعالیت های لجستیکی شرکت ها را انجام داده و محصولات را در زمان مناسب و با کیفیت مناسب تحویل مشتریان دهد. در این صورت، با برون سپاری عملیات های لجستیکی خود، زمان بیشتری را برای تمرکز بر روی فعالیت های اصلی کسب و کار بدست خواهید آورد.
  • 2- انجام عملیات های حمل و نقل یک شرکت همواره با هزینه هایی از جمله بکارگیری نیروی انسانی بیشتر، تامین وسیله حمل بار، سوخت و… همراه می باشد. از طرفی با توجه به افزایش روز افزون تقاضا و نیاز به تحویل به موقع محصولات، خدمات حمل و نقل را می توان به صورت لجستیک طرف سوم (3PL) با هزینه کمتری انجام داد. به این طریق به طور غیرمستقیم، تجهیزات حمل و نقل مجهز و از آن مهم­تر دانش تخصصی عملیات های لجستیکی در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.
  • 3- امروزه اولویت اصلی هر کسب و کاری مشتری مداری و تضمین کیفیت خدمات مشتری است. در این راستا حفظ زنجیره تامین با حساسیت بیشتری باید مورد توجه قرار گیرد تا با یک اشتباه کوچک صدمه ای به اعتبار یک شرکت وارد نشود. از همین رو ایجاد یک همکاری مناسب و قوی با یک شرکت طرف سوم برای کاهش ریسک های موجود در زنجیره تامین بسیار ضروری است. با توجه به اینکه شرکت رابین لجستیک در زمینه مشاوره و مدیریت زنجیره تامین نیز فعال می باشد، این تضمین را به شما می دهد که با برنامه ریزی دقیق و منظم، محصولات شما را به مقصدهای مورد نظر در سراسر کشور برساند.
  • 4- نگهداری کالا معمولا با هزینه های زیادی همراه است و نداشتن سیستمی منظم و مطمئن، ممکن است زیان های عمده ای را برای یک کسب و کار ایجاد کند. مدیریت ناصحیح، جا به جایی کالا های به صورت نامناسب، نبود سیستم انبارداری تخصصی، انباردار غیرماهر و دیگر عوامل می تواند باعث کاهش سود و حتی زیان شود. از دیگر توانایی های شرکت رابین لجستیک نگهداری و انبارداری کالا به صورت تخصصی می باشد. این شرکت با فراهم نمودن شرایط لازم برای نگهداری کالا و جابه جایی آن با استفاده از تجهیزات مناسب، همواره مورد توجه شرکت ها بوده است.

 از دیگر مزایای به کارگیری شرکت های 3PL می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. . با برون سپاری عملیات لجستیکی و تمرکز بر روی فعالیت های اصلی، جایگاه سازمان در بین رقبا ارتقاء خواهد یافت.
  • . ریسک های عملیاتی در زنجیره تامین کاهش می یابد.
  • . زمینه انجام عملیات های لجستیکی به صورت تخصصی فراهم می شود.
  • . منجر به افزایش سطح رضایت مشتری و به تبع آن افزایش تقاضا خواهد شد.
  • . هزینه های بازرسی و نظارت به کم­ترین میزان خواهد رسید.
  • . هزینه های نگهداری کالا با برون سپاری به شدت کاهش خواهد یافت.