توزیع فروشگاه های زنجیره ای

با توجه به روند افزایش سهم بازار فروشگاه های زنجیره ای از بازار خرده فروشی کشور، توجه به این بازار و حضور در این فروشگاه های مدرن سراسر کشور، برای صاحبان کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


اما با توجه به رشد چشمگیر فروشگاه­ های زنجیره ­ای، مسئله انبارش، توزیع و تحویل کالا (لجستیک کالا) به یک امر مهم و حیاتی تبدیل شده است. در گذشته، تولید و توزیع محصولات بسیار محدود بود و از طرفی فاصله کوتاه میان صاحبان کالا با خرده فروشان، باعث می شد که کالاها به سهولت به دست آنان برسد. اما امروزه با توجه به تولیدات انبوه، تنوع بالای محصولات و افزایش رقابت بین برندها، تغییر ساختار بازارها و تبدیل فروشگاه های سنتی به مدرن، از طرفی افزایش اهمیت زمان تحویل و کیفیت تحویل و خدمات ارزش افزوده، باعث پیچیده شدن عملیات های لجستیکی و توزیع محصولات گردیده است.


در اصل شبکه لجستیک و توزیع و به نوعی لجستیک ورودی فروشگاه های زنجیره ای، یکی از فرایندهای اصلی و مهم این فروشگاه های مدرن می باشد، به این دلیل که یک نوع فروشگاه زنجیره ای باید از یک طرف، کالاها را از صاحبان کالا (تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و…) دریافت کرده و از طرف دیگر به شعب خود در سراسر کشور ارسال کند. از طرفی برنامه ریزی لجستیک که حول سه محور حمل و نقل، موجودی و مکانیابی می چرخد، نیازمند عملیات های تخصصی می باشد که بتوان از این طریق هزینه های توزیع کالاها را تا حد ممکن کاهش داد. البته باید در نظر داشت که کاهش هزینه ها نباید باعث تضعیف کیفیت و سطح سرویس دهی شود و همواره باید به افزایش سطح رضایت مندی مشتریان توجه ویژه ای کرد.


در همین راستا، شرکت رابین لجستیک فعال در حوزه لجستیک، مشاوره و آموزش مدیریت زنجیره تامین به صورت تخصصی و با کادری مجرب، تمامی عملیات های نگهداری و توزیع کالاها در سراسر کشور را انجام می دهد. تیم رابین لجستیک با آگاهی از اینکه فروشگاه های زنجیره ای، از نظر زمان و مکان تحویل کالا دارای الزامات خاصی بوده و ارائه خدمات تخصصی را می طلبد، مدل های برنامه ریزی عملیات های لجستیکی خود را مطابق آن انجام داده تا کالا به موقع و با بهترین کیفیت به دست مشتری برسد. از چالش هایی که صاحبان کالا در همکاری با فروشگاه های زنجیره ای با آن روبرو هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  . زمان تحویل به عنوان یک پارامتر مهم در فروشگاه های زنجیره ای مطرح است و در صورت تحویل در خارج از آن بازه زمان، کل سفارش عودت می شود. در این خصوص شرکت رابین متعهد به تحویل به موقع کالاها در زمان مقرر می باشد.

 . اقتصادی نبودن حجم سفارشات برخی از فروشگاه های زنجیره ای سراسری، به خصوص در شهرها و استان های دور از مرکز کشور، شرکت رابین را متعهد کرده است، که سفارشات مشتریان را در هر تعداد و در زمان مناسب به فروشگاه ها تحویل دهد. در واقع ما معتقدیم که با افزایش سطح سرویس در این فروشگاه ها، شاهد رشد فروش برای مشتریان خود خواهیم شد.

  •  . مرجوعی از فروشگاه های زنجیره ای نیز یکی از چالش های شرکت ها با فروشگاه های زنجیره ای است، شرکت رابین در زمان تحویل سفارشات در صورتیکه مرجوعی از فروشگاه اعلام شد، ضمن هماهنگی با مشتری نسبت به عودت این مرجوعی ها با شرایط مناسب و در زودترین زمان ممکن اقدام می نماید.

صاحبان کالا می توانند فرایندهای نگهداری و لجستیکی خود را به شرکت رابین لجستیک سپرده و با خیالی راحت بر روی فعالیت های اصلی شرکت خود متمرکز شوند. ما با تخصص بالا در زمینه نگهداری و توزیع محصولات، تمامی کالاها را به فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور ارسال می کنیم.

 

 

مطالب مرتبط